De vierde dag - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Het Assink Lyceum - WaarBenJij.nu De vierde dag - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Het Assink Lyceum - WaarBenJij.nu

De vierde dag

Blijf op de hoogte en volg Het Assink

01 Juli 2014 | Hongarije, Boedapest

De vierde dag begon met het St. Stefanus Basilica. Deze kerk is gewijd aan de heilige koning Stefanus, wiens rechterhand in de basiliek wordt bewaard. Deze kerk is met 8000 zitplaatsen een van de grootste ter wereld.
Daarna liepen we door naar de Grote Synagoge. Dit is de grootste van Europa en de op één na grootste synagoge van de wereld. De synagoge is gelegen in een voormalig Joodse buurt. In de tuin stond een erg mooi monument voor alle personen die zijn overleden tijdens de oorlog. Het was een wilg waaraan blaadjes zaten. Op deze blaadjes stonden de namen van de slachtoffers.
In de middag hebben we het Parlement bezocht. Het was erg interessant om te zien. Ook viel het op dat er veel verschillende bouwstijlen waren gebruikt, zoals neo-barok, neo-gotiek en de Hongaarse Art Nouveau. Wij vonden het erg apart om te zien dat er maar één kamer was, en niet een eerste en een tweede kamer